Kuva: Henri Mattila

Poimintoja kritiikeistä

Havuja Perkele!, Tampere-talo

”Helena Rängman on pirteä komedienne, joka pystyy sujahtamaan useisiin trikoisiin. Rängman yllättää positiivisella näytteellä: aaria sujuu siinä missä kaunis balladikin.” Päivi Kuokkanen/Ylöjärven Uutiset

 

”… Näyttelijänelikon läsnäolo lavalla on vahvaa. Helena Rängmanin upeaa ääntä käytetään läpi esityksen hienosti hyväksi. ” Aapo Riihimäki/Aamulehti

Rovastin häämatkat, Rovaniemen Teatteri

”Helena Rängmanin taidokkaasti herkäksi ja elegantiksi luonnosteltu Elina ja Marko Keskitalon niinikään taitava ja hyvin laulava lääkäri onnistuvat saamaan välilleen söpöä kipinää.” Marja Säkö/Uusi Rovaniemi

Agamemnon, Teatteri Jurkka

”Ihailen varsinkin Helena Rängmanin raivokasta, väliin lyyristä näyttelijäntyötä. Ääni, eleiden plastisuus ja olemus palvelevat kokonaisuutta. Hänen Kassandransa on herkkä villieläin, joka shokista selviydyttyään tyynenä toteuttaa kohtalonsa kävelemällä veriseen kuolemaan.” Anja Koskela/Ilkka

 

”…Helena Rängman, Mikko Bredenberg ja Antti Mikkola kreikkalaiskaavuissaan ovat treenanneet puhetta. Välistä hyvinkin koukeroiset ilmaisut ja juhlavuus tulevat heidän suustaan selvästi, ajatuksetkin aika luontevasti ilmaistuna. He myös näyttelevät tarkasti, puheen ja toiminnan hyvin rytmittäen.” Soila Lehtonen/Aamulehti

Yön kosketus, TTT

”Helena Rängman vastuunkantajasisarena ja Jyrki Mänttäri häntä yhä kaipaavana entisenä rakastettuna saavat kohtauksiinsa pienillä eleillä uskomattoman latauksen.” Jussi Suvanto/Aamulehti

Lady in the dark, TeaK

”Liza 1:nä nähdään Maria Ylipää, hän on vahva myös laulajana. Kakkosena näyttelee herkkien katseiden Helena Rängman sekä lopun puristuksissa säteilevä Maija Rissanen. Heistä me vielä kuulemme. ” Jukka Kajava/Helsingin Sanomat

Macbeth, TT

”Pienienkin roolien eteen on nähty vaivaa. Esiin nousee koko ajan herkullisia suorituksia; Anja Räsänen ahdistuneena kamarinaisena, Helena Rängman McDuffin hellänä ja kipakkana vaimona…” Jussi Suvanto/Aamulehti

Kairon parhaat, Kotkan Kaupunginteatteri

”Eikä yhtään hassummin pärjää osin huilistina toimiva vierailija Helena Rängman, joka pääsee lentoon rallissa Mennään Stadiin.” Tiina Aho/Kouvolan Sanomat

 

”… Helena Rängman on ammattinäyttelijä. Lavatanssien Rakkauden jälkeen oli hänen bravuurinsa, Rängman huiluineen piipahti pari kertaa myös orkesterissa.” Anu Depner/Kymen Sanomat

 

”…kokonaisuus tuntuu pliisulta, mutta Kari Kukkonen ja Helena Rängman menevät Stadiin metkalla meiningillä ja rennolla yhteispelillä; molemmilta kavalkadin parasta antia.” Antero Marjakangas/Eteenpäin

 

”… vauhdikkain esitys on Helena Rängmanin ja Kari Kukkosen irroittelema biisi Mennään Stadiin, tyylikkään parin svengaavaa menoa on ilo katsella. Rängmanin tulkitsema Rakkauden jälkeen on kaihoisan cool.” Toini Tellervo Schroderus/Loviisan Sanomat

Siunattu Hulluus, Kotkan Kaupunginteatteri

”Upea lataus oli kohtauksessa, jossa Elmeri kohtaa Ruusun (Helena Rängman) kahden kesken, siinä oli jo suuren draaman aineksia.” Saara Markkanen/Kouvolan Sanomat

Nocholas Nicklebyn elämä ja seikkailut, TT

”Rantanivan ihastuksen kohde Madeline (Helena Rängman) lupaa uhrautua isänsä takia vanhalle velkojalle, mutta onni seuraa onnettomuutta. Nuorten rakastavaisten kohtauksissa on imua.” Katariina Fleming/Tamperelainen

Robin Hood, Svartå Slottsteater

”Förutom Sixten Stjernberg och Michel Budsko som inte behövde fundera på sin svenska och också i övrigt utmärkte sig, var det bara Rängmans Marian som utryckte sig i det stora hela tydligt.” Mary-Ann Bäcksbacka/Västra Nyland

Lapualaisooppera, Rovaniemen Teatteri

”Helena Rängman on vahva voima lauluryhmässä ja pienissä sooloissa.” Kauko Tasala/Lapin Kansa

Pukinpunainen, Rovaniemen Teatteri

”… ja Helena Rängman Zuleimana. Heidän mukanaan roolihenkilöt ovat saaneet uutta ilmettä ja lauluvoimaa.” Kauko Tasala/Lapin Kansa

 

”… ja hyvin onnistuu myös Helena Rängman Zuleimana.” Antti Niskanen/ Roi-Press

Ranskalainen pyjama, Rovaniemen Teatteri

”Naiset ovat Ranskalaisen pyjaman ehdottomia tähtiä ja heistä on vaikea löytää kritisoitavaa suurennuslasillakaan. Niin konkari Pirjo Leppänen kuin nuoret Brigittet Katri Kekäläinen ja Helena Rängman ovat rooleissaan valloittavia… …kannattaa mennä nauramaan ja toteamaan siinä sivussa miten lahjakkaita nuoria näyttelijöitä Rovaniemen Teatteri on saanutkaan riveihinsä.” Antti Niskanen/Roi-Press

Tulipunakukka, Pyynikin Kesäteatteri

”Helena Rängman, Eriikka Väliahde, Mari Posti ja Johanna Kokko tuovat raikkaudellaan mieleen Eija Ahvon parhaat laulelmat Punainen lanka-yhteyeen ajoilta.” Etelä-Suomen Sanomat

”Helena Rängman tekee hyvät roolit Olavin äitinä, kylän naisena ja ilotyttönä.” Katariina Fleming/Tamperelainen

Naisen mielestä, TT

”Haavemiehen roolissa Mikko Hänninen onnistuu olemaan yhtä aikaa charmikas ja uhkaava ja saa Majamaalta ja Rängmanilta tyylikästä sivustatukea.” Jussi Suvanto/Aamulehti

Leipurin kaunis vaimo, Kotkan Kaupunginteatteri

”Helena Rängman on roolissaan kaunis juuri sillä tavalla kuin nuori ja hoikka, miehensä rinnalla kovin tyttömäinen nainen on, hän näkee tarkasti, mutta toimii sokeasti. Rängmanin olemuksesta tiukkuu se, että Genevieve on itse vastuussa elämästään, hän ei ole viaton uhri eikä paatunut huikentelija… …Genevieven leivonen livertää kauniisti.” Päivi Taussi/Kymen Sanomat